De Citit : Altele

Top 12 filme cu femei mature la vanatoare de pustani

| 28 decembrie

Prietenul fiicei, gradinarul din spatele casei sau tanarul angajat sa dadaceasca odraslele sunt ispite la care cu greu rezista o femeie matura divortata sau plictisita de gospodarie. Viata reala nu duce lipsa de dive mature care au trait cu tineri mai putin copti. Demi Moore si Ashton Kutcher, Naomi Watts si Heath Ledger, Madonna si Guy Ritchie sau Cameron Diaz si Justin Timberlake sunt cuplurile cele mai popularizate de presa tabloida. Moda a patruns si in subliminalul scenaristilor de la Hollywood. De sub pana lor au iesit recente comedii romantice, precum The Proposal (cu Sandra Bullock) si Rebound, drame de suflet ranit in genul lui Cheri sau chiar seriale (Cougar Town) in care femei la peste 40 de ani curteaza pusti ce abia si-au luat buletinul.
Iata 12 pelicule inspirate de astfel de relatii neconventionale.

1. The Reader (2008)
Iubirea initiatica dintre un licean neamt si o femeie matura se transforma intr-o meditatie pe tema inocentei pierdute a Germaniei. Analfabeta si fost gardian la un lagar nazist, controloarea de bilete Hanna (Kate Winslet) ramane singura iubire a unui tanar, viitor avocat. Pustiul redescopera teribilul trecut al femeii careia ii citea din Odiseea si Doamna cu catelul atunci cand o vede in banca acuzatilor de la un proces antinazist. Unii sustin ca e cel mai tare film al anului trecut.

2. The Graduate (1967)
Replica proaspatului absolvent de facultate „Mrs. Robinson, you’re trying to seduce me. Aren’t you?” a intrat in istoria literaturii si cinemaului. De altfel, in limba engleza „Mrs. Robinson” a ajuns un nume generic pentru femeile mature ce curteaza masculi mai tinerei. Straniu este ca desi in film ar fi o diferenta de varsta ca de la mama la fiu, in realitate doar sase ani ii desparteau pe cei doi protagonisti: presupusul sedus, Dustin Hoffman, avea 30 de ani, pe cand mama fetei de care se indragostise, Anne Bancroft, abia implinise 36 de ani.

3. Cheri (2009)
Ecranizarea romanului francez omonim al lui Colette aduce in prim-plan o idila insolita intre o curtezana din “la belle epoque” aflata la zenitul carierei sale (Michelle Pfeiffer) si un tanar pierde-vara parizian, poreclit in mod sugestiv “Cheri”. Exceptional din punct de vedere vizual, filmul lui Stephen Frears inverseaza stereotipurile: de data asta, tanarul flamboiant este tinta privirilor, el este cel ce fascineaza cand apare in dormitor invesmantat in pijamale de matase. In ciuda varstei inaintate, Pfeiffer iradiaza inca o frumusete ireala, care aduce un plus de nostalgie povestii cu final sumbru, in care Cheri isi ia viata.

4. White Palace (1990)
Celebra la inceputul anilor ‘90, drama romantica o prezinta pe Susan Sarandon in pielea unei femei de clasa inferioara care cucereste un tanar avocat, ramas vaduv (James Spader). “Povestea unui barbat mai tanar si a unei femei mai temerare”, suna prezentarea de marketing a filmului. Cum viata bate filmul, Susan Sarandon este casatorita in realitate cu un barbat cu 12 de ani mai tanar decat ea, actorul Tim Robbins. Ultimii doi au jucat impreuna in filmul Bull Durham, in care apare Robbins joaca rolul unui atractiv jucator de baseball, secondat de mai experimentatul antrenor intrupat de Kevin Costner.

5. Prime (2005)
O carierista de 37 de ani (Uma Thurman) se indragosteste de un pictor mult mai tanar, de 23 de ani. Initial, femeia are retineri morale, insa psihoterapeuta ei o incurajeaza sa nu-si faca probleme din pricina diferentei de ani. Abia mai tarziu terapeuta afla ca junele iubit este chiar fiul ei. Cei doi nu raman impreuna, pentru ca eroina principala isi da seama ca o astfel de relatie l-ar impiedica pe partenerul ei sa aiba o familie asa cum ar avea cu o pereche de varsta sa.

6. Cougar Town (2009)
Serialul abia a fost lansat pe tv cablul american surprinde intamplarile unei agente imobiliare (Courtney Cox) proaspat divortate care, desi are peste 40 de ani, vrea sa-si traiasca viata. Spre rusinea si iritarea baiatului ei adolescent, Julie puna mana pe tot soiul de tinerei de 20 de ani, insa, relatiile cu pricina nu par sa dureze prea mult.

7. Notes on a Scandal (2006)
Nonconformista profesoara de desen interpretata de Cate Blanchett se lasa in voia pasiunii pentru un elev de doar 15 ani, cam de acceasi varsta cu fiica sa. Diabolica sa colega, profesoara de istorie jucata de Judi Dench este o fata batrana care afla de relatie, o santajeaza pe colega sa de catedra si ajunge sa-i distruga intreaga familie. Insa nu din cine stie ce ratiuni morale, ci doar din gelozia provocata de pasiunea usor lesbiana fata de mai tanara profesoara.

8. American Pie (1999)
O gasca de liceeni se bucura nevoie mare ca termina scoala. Pustii au un singur gand: cum sa-si piarda virginitatea pana la balul de absolvire. Printre altele, cu totii o zeifica pe mama unuia dintre acestia (va amintiti poate de plancturoasa “Stifler’s mom”). Pentru ea, inventeaza acronimul MILF (“Mom I’d like to fuck”) care va cuceri iute argoul american. Celebra vorba din comedia de adolescenti va ajunge chiar si intr-o melodie lansata acum doi ani de Tori Amos.

9. Y Tu Mama Tambien (2001)
E impresionata energia consumata de cei doi adolescenti care vor s-o cucereasca pe Ana, o femeie de 30 de ani, alaturi de care calatoresc in cautarea unei plaje inchipuite. Un road movie mexican plin de umor si tandrete, care se incheie cu o celebra scena de sex in trei. In unele tari, filmul lui Alfonso Cuaron a fost interzis minorilor, ceea ce a reinviat vechea disputa legata de limita dintre arta si pornografie.

10. The Rebound (2009)
Inselata si umilita de sot, Catherine Zeta-Jones parasaste impreuna cu cei doi copii linistitul camin din suburbii pentru o slujba la New York. Proaspat divortata mamica apeleaza la serviciile de dadaca ale unui tanar, care trecuse la randul sau printr-o deceptie. Dupa o serie de peripetii, cei doi isi dau seama ca se simt foarte bine impreuna si ca pot face o adevarata familie, in ciuda diferentei considerabile de varsta (ea are 40 de ani, iar el abia implinise 25 de primaveri).

11. Class (1983)
In filmul pe care unii poate ca ati apucat sa-l vedeti la video in anii ’80, un liceean dintr-un internat select este agatat intr-un bar de o femeie matura, sofisticata (Jacqueline Bisset), cu care are parte de partide de sex fierbinte. Toate bune si frumoase pana cand tanarul este invitat de sarbatorile de iarna la casa somptuoasa a prietenului si colegului sau de camera. Aici realizeaza ca femeia fierbinte din viata sa este chiar mama celui mai bun prieten.

12. Desperate Housewives (2004)
Chiar din primul sezon al celebrului serial, una dintre cele patru ”neveste disperate”, rasfatata si materialista Gabrielle (Eva Longoria Parker) are o aventura cu un adolescent angajat sa aiba grija de gradina din preajma casei. Sotul incornorat a apetisantei femei, Carlos, banuieste cam ce se intampla si isi pune mama sa urmareasca fiecare miscare a sotiei. Relatia cu gradinarul continua si pana la urma Gabrielle ramane gravida, fara sa stie daca tatal e Carlos sau micul gradinar.
Daca o relatie dintre o femeie mai in varsta (foarte blonda si foarte sexi la 37 de ani) si un barbat mai tanar (cam pe la 20 de ani, obisnuit sa umble in prosop prin casa) va starneste curiozitatea, urmariti Accidentally on Purpose, un nou serial tv cu Jenna Elfman (o stiti din Dharma si Greg) in rolul principal, al unei jurnaliste care ramane insarcinata dupa o aventura cu un tip cu 15 ani mai tanar, pe care-l si ia sub acoperis…