De Citit : Altele

Filmul The Tourist – despre Angelina Jolie

| 24 martie

Filmul asta este despre Angelina Jolie care merge prin Europa si o urmaresc multi barbati. Barbati care insista in mod repetat sa o numeasca Elise Ward. N-am priceput de ce, pentru ca filmul e despre Angelina Jolie. Care merge prin Europa. Si o urmaresc multi barbati. Si cand spun multi, vorbesc serios: politia franceza, politia italiana, Scotland Yard-ul, un mafiot englez care conduce o retea ruseasca (da, stiu) si Dumnezeu mai stie cine… cavalerii Jedi sau pandurii lui Tudor Vladimirescu. Aparent ei sunt foarte suparati.

The perfect trip – the perfect trap
La un moment dat, intr-una din putinele scene din The Tourist in care n-apare Angelina Jolie (o gafa la montaj, sunt convins), inspectorul Jones (interpretat de Timothy Dalton) de la Scotland Yard e nervos ca a cheltuit prea multi bani ca sa o urmareasca pe Angelina Jolie. Subalternul sau, inspectorul Acheson (interpretat de Paul Bettany) nu e de acord ca s-au cheltuit prea multi bani ca sa o urmareasca pe Angelina Jolie, asa ca o urmareste pe Angelina Jolie tot restul filmului. Pe Angelina Jolie n-o prea intereseaza: isi bea ceaiul, merge cu trenul la Venetia, se cazeaza la un hotel de lux, de astea. Doar e Angelina Jolie.
Cica e iubita unui fost bancher care a furat o multime de bani de la mafiotul rus si toti sunt cu ochii pe ea asteptand ca bancherul sa ia contact cu ea. Cam asta ar fi plot-ul filmului.
Dos hombres con pistolas!
Creditele de la sfarsit si oamenii care au vazut filmul spun ca e si Johnny Depp in film. Eu nu l-am vazut. Am vazut-o doar pe Angelina Jolie cu accent englezesc, in diverse rochii superbe. Apropo de accent, am venit la film pornit sa rad de accentul ei, insa mi-am dat seama ca ar fi o prostie – de fiecare data cand vedem un film cu actori care se lupta cu un accent, avem tendinta sa vedem numai o lipsa de naturalete. Ori ea mi s-a parut ca s-a descurcat onorabil.
Do You Mean Ravishing?
Acuma daca fac un efort, mi-l amintesc putin si pe Johnny Depp. Evident, doar impartind acelasi cadru cu Angelina Jolie. Il joaca pe Frank Tupelo, un profesor de matematica din America venit in Europa pentru o vacanta. E un intelectual neingrijit care se pierde cu firea in prezenta lui Elise. Personajului i s-au dat accente absurde, insa in acest gen de filme absurdul nu e suparator. Spre exemplu Frank nu deosebeste limba italiana de limba spaniola, dar se pricepe strasnic la dansuri de societate.
Daca regizorului Florian Henckel von Donnersmarck i se va face vreodata o pofta nebanuita sa caute o recenzie obscura a filmului, de prin Europa de Est, si o sa treaca textul asta prin Google Translate, atunci o sa afle ca-mi bag picioarele in finalul filmului lui. Urasc sa mi se dea in cap cu plot twist-uri facute ca sa se mire in cor, uaaaau, fetele alea de pe randul 8, din spatele meu. Mai ales cand plot twist-ul ala pur si simplu invalideaza un personaj. Care imi era si oleaca simpatic.
In ceea ce priveste actorii, nu stiu daca v-am povestit ca Angelina Jolie e in rolul principal. E inca un rol in care isi consolideaza statutul de diva. Insa nu orice fel de diva, ci o diva care transcende epoca ei. Vrea neaparat sa se stie icon si dupa ce moare. E intradevar in varful formei si, desi nu e un rol in care isi asuma vreun risc, ar fi greu de imaginat cine altcineva ar fi avut prezenta necesara sa umple personajul asa cum o face ea. Nu m-am hotarat insa daca in filmul asta imi place de ea sau nu. Parca e prea constienta ca e frumoasa.
Depp e alegerea potrivita pentru bietul Frank. Stim prea bine ca poate fi autoironic si face o treaba buna in a o pune in lumina pe Jolie. Are cateva momente umoristice care chiar i-au iesit.
Ce spun criticii despre The Tourist?
37 de critici au dat 37/100 de puncte metascore pentru The Tourist pe MetaCritic.com. Pe RottenTomatoes.com verdictul este si mai negru: 20% fresh, procent acordat de critici pentru The Tourist. Interesant e ca procentul acordat de public e de 78%. Intradevar, publicul a fost mai receptiv la film.
Roger Ebert de la Chicago Sun-Times este cel mai suparat pe prestatia lui Depp din The Tourist, care i se pare ca a fost abordata gresit: “Depp isi joaca profesorul de matematica cu seriozitate si o nuanta de melancolie“.

Una peste alta, filmul The Tourist este privibil. Am vazut multe cupluri in sala de cinema. Mi se pare amuzant faptul ca e genul de film pe care l-ar alege ea, insa e posibil sa-i placa mai mult lui. N-am iesit de la el suparat. N-am venit cu asteptari multe, dar intr-un fel – I got my money’s worth.
CoolRank: 6/10
– atmosfera & entertainment: 7/10
– actori: 7/10