De Citit : Editoriale

Inaugurarea cu fast

| 23 iunie

Podul Calicilor

Dambovita nu a fost niciodata un rau suficient de mare incat sa genereze poduri maiestuoase. Nu avea rost sa faci asa ceva. Saligny a fost un mare inginer si podul de la Cernavoda mai impresionea­za si astazi, dar la Bucuresti s-a rezumat la constructii civile. Si totusi podurile de mici dimensiuni au avut rolul lor in cres­terea orasului. Podul Calicilor este unul dintre aceste brand-uri ale Bucurestilor si cara dupa el o intreaga serie de po­vesti. Era tocmai legatura organica intre Selari si Calea Rahovei, strazi comerciale extrem de vii, pentru mai mult de 150 de ani. Podul din lemn simplu s-a dus odata cu acoperirea Dambovitei in dreptul Palatului de Justitie. Circulatia din ce in ce mai intensa si sistematizarea zonei au rupt legatura organica dintre cele doua artere, blocand vadul de oameni si subminand prosperitatea celor doua strazi.
In dorinta de a recupera istoria Bucures­tiului vechi, Primaria a avut ideea de a reface aceasta conexiune pentru pie­toni si biciclisti, oferindu-le o parte din ve­chea Cale a Rahovei si extinzand Centrul Istoric, blocat pana acum de ma­rile artere de circulatie care il inconjoara. Podul facut la nivelul strazii este din lemn, o adevarata platforma de stat la soare in zilele placute, si face legatura dintre Selari si Bulevardul Unirii.
Aducerea pietonilor pe mij­loc, langa fantani, odata cu mutarea traficului si a parcarilor in spate, a transformat acest bulevard intr-o Rambla a marelui palat. Pe dealul Parlamentului misuna oameni si copii care se bucura de prive­listea extraordinara asupra orasului. Primarul a taiat panglica micului pod de lemn, in uralele miilor de bucuresteni. Copii desculti au sarit in apa curata a Dam­bovitei, prezentand un dans sincron in admiratia muta a jurnalistilor stra­ini veniti in numar impresionant. Bucurestiul a intrat in cartea recordu­ri­- lor cu inaugurarea celui mai mic pod din Europa, dar cu cei mai fericiti locuitori.